25 listopada 2013

Andrzejki

Impreza Andrzejkowa

Godzina: 19:00
Miejsce: polana (flash-chat)
Data: 30 listopada (sobota)  
(Chyba, że bardziej Wam pasuje piątek, dla mnie bez różnicy.)

W planach przewidujemy ognisko, dobrą atmosferę, trochę muzyki, no i przede wszystkim wszelakie wróżby andrzejkowe.

Lanie wosku. Chyba najbardziej popularna andrzejkowa wróżba. Roztopiony wosk przelewa się przez dziurkę od starego klucza do miski z wodą. Następnie, gdy już wosk zastygnie, bierze się powstałą masę i rzuca cień na ścianę. Z kształtu który tam zobaczymy możemy wyczytać swoją przyszłość. Wróżba dla dziewczyn i chłopaków.

Andrzejkowe buty. Jedna z najstarszych wróżb w które w noc andrzejkową bawiły się już nasze babcie. Panny zgromadzone w pokoju ściągają buty i od ściany ustawiają je jeden za drugim. Gdy buty się skończą, ten który był na końcu, wędruje na początek. Taki "wężyk" butów zmierza w kierunku progu. Właścicielka buta, który jako pierwszy przekroczy próg, zgodnie z tradycją - pierwsza wyjdzie za mąż. Wróżba dla dziewczyn.

Andrzejkowe serce. Z kolorowego papieru należy wyciąć serce. Na drugiej stronie napisać imiona dziewczyn lub chłopców, odwrócić serce i przekuć je igłą. Imię w które trafimy będzie należało do naszego przyszłego ukochanego lub ukochanej. 


Wróżenie z obierki. Każda dziewczyna dostaje nóż i jabłko. Należy obrać jabłko tak, aby powstała jedna długa obierka. Następnie dziewczęta rzucają je za siebie. Z kształtu obierki można odczytać pierwszą literę imienia przyszłego męża (partnera).

11 komentarzy:

  1. [ Mi osobiście bardziej pasuje piątek, w sobotę napewno nie zawitam. ]

    OdpowiedzUsuń
  2. [ W sobotę jadę na wycieczkę do Warszawy więc mi nie pasuje.
    I pewnie zjawiłabym się tylko popatrzeć jeśli będzie więcej niż jedna osoba. ]

    OdpowiedzUsuń
  3. [No to przenosimy na piątek.]

    OdpowiedzUsuń
  4. [Skoro przeniesione na piątek, to ja uprzedzam, że się spóźnię - najprędzej dam radę koło 20 się zjawić.]

    OdpowiedzUsuń
  5. [ A ja jednak dam rade w sobotę, piątek odpada -.-" Plany mi zmieniają! ]

    OdpowiedzUsuń
  6. [ No to co ja mam teraz zrobić.... ;___; ]

    OdpowiedzUsuń
  7. [ Nie mam pojęcia, albo nie będzie Asmo albo mnie, zależy od dnia. A szkoda bo Asmosia uważam za jedną z najaktywniejszych osób na czacie ... Ja się nie obrażę jeżeli zrobicie w pt. ]

    OdpowiedzUsuń
  8. [ Aw, dzięki Baru, to dużo dla mnie znaaczy. :c
    Zróbmy w niedzielę/czwartek XD ]

    OdpowiedzUsuń
  9. [ Na czwartek już za późno, a w niedzielę... Myślę, że mało kto mógłby zostać do późna. Chyba że spotkalibyśmy się wcześniej. Nie wiem, jest to jakaś alternatywa. ]

    OdpowiedzUsuń
  10. [ Róbcie jak tam chcecie, ja pojawię się i tak w sobotę ok. 19-21. ]

    OdpowiedzUsuń
  11. [Można zrobić w niedzielę, koło 18 chociażby. Ja będę i dzisiaj i jutro, w końcu spotkać się można i bez tych wszystkich zabaw, skoro kilku osobom pasuje.]

    OdpowiedzUsuń