15 października 2013

Impreza Halloween'owa.

Halloween
Święto Halloween wywodzi się z pogańskiego, celtyckiego obyczaju All Hallow's Eve. W XIXw przywędrowało do Stanów Zjednoczonych gdzie do dziś jest obchodzone najhuczniej. W ten dzień w Irlandii palono ogniska oraz odprawiano modły za dusze zmarłych.

Oryginalnie związany jest z czarną magią i odprawianiem czarów. Popularne symbole to duchy, czarownice, nietoperze, czarne koty, gobliny, zombie, sowy, demony itp. Inny znany symbol to wydrążona dynia z palącymi się w środku świecami. W Stanach Zjednoczonych popularnym zwyczajem jest przebieranie się za duchy, wampiry, czarownice, demony. W ten dzień przebrane dzieci chodzą po domach zbierając cukierki i słodycze.


Tak, tak, jak to bywało wcześniej, i w tym roku proponuję by zorganizować imprezę z okazji Halloween. Jako, że tym razem przypada w czwartek, najlepszym terminem byłby piątek lub sobota - 1 / 2 listopada. Pytanie tylko do Was, który dzień Wam bardziej odpowiada.

Jestem gotowa zająć się organizacją, jednak byłabym wdzięczna gdyby ktoś zgłosił się na drugiego organizatora, zdecydowania przydałaby mi się pomoc. Wszelkie pomysły na zabawy, mini-konkursy, itd. także są mile widziane. c:


Jak na razie, przewiduję:
- Przedimprezowe dekorowanie polany ( w tym także robienie lampionów z dyni, oraz ogarnianie żarcia. c: )
- Konkurs na najstraszniejsze przebranie
- Wróżby i zabawy, takie jak:
   - Wrzucanie orzecha do płonącego ogniska. Jeżeli orzech pęknie z trzaskiem, oznacza to odwzajemnioną miłość.
   - Apple bobbing - w tej zabawie należy bez użycia rąk ugryźć jedno z jabłek pływających w miednicy z wodą. Jabłko nieuszkodzone przy zabawie, ma oznaczać szczęście w nadchodzącym roku.
   - Zjadanie bez pomocy rąk wiszących na nitkach ciastek i owoców.
   - Przeskakiwanie przez świeczki, które są rozstawione w kole na ziemi. Świeczki, które nie zgasną, to szczęśliwe miesiące w przyszłym roku
- Opowiadanie strasznych historii


Pytania do Was:
1. Czy w ogóle zechciałbyś brać udział w takiej imprezie? (Jeśli będzie zbyt mało chętnych, to nie ma sensu organizować...)
2. Który termin by Ci pasował? (Proponowane to: 1.11 (piątek) lub 2.11 (sobota) )
3. W jakich godzinach by Ci pasowało? (Ja proponuję 19:00.)
4. Czy masz pomysł na jakieś inne zabawy lub konkursy?
5. Czy zechciałbyś pomóc mi w organizacji?


"Duchy, zjawy i upiory,
Diabły, strzygi, inne zmory,
Dzisiaj ze swych grobów wstają
i do Twoich drzwi pukają,
Jeśli nie chcesz ich się bać,
Musisz im cukierka dać."

4 komentarze:

  1. [ Odpowiedz:
    1. Tak, jestem za taką imprezą, może być zabawnie.
    2. Bardziej pasuje mi pt., ale so. też może być.
    3. 19-20.
    4. Chwilowo pomysłów brak, ale zgłoszę się, gdy coś mi wpadnie do głowy.
    5. Nie ma problemu, chętnie pomogę w organizacji, tak samo chętnie przejdę się na zakupy. ]

    OdpowiedzUsuń
  2. [Dam, dam, dam
    1. Chcem, chcem ,bardzo chcem, moja Raksh to się nawet za bardzo przebierać nie musi - demon z niej jak się patrzy. Swoją drogą podoba mi się ten pomysł, ale to chyba oczywiste, więc idziemy dalej...
    2. Oba mi pasują, aczkolwiek chyba skłaniałabym się ku piątkowi. Normalnie wtedy jestem zajęta, jednak w święta mam wolne, a na weekend rodzinka zwali mi się na głowę, więc jak dla mnie 1.11 lepszy.
    3. Godzina pasuje, jak najbardziej.
    4. Póki co nie mam żadnego pomysłu - kiepsko mi to zawsze szło, ale jeśli na coś wpadnę, na pewno Ci dam znać. Dodałabym jeszcze do ogólnych atrakcji jakieś pokazy magiczne, które, przynajmniej według mnie, pasowałyby do atmosfery całej imprezy.
    5. Mogę spróbować pomóc, jeśli nie znajdziesz nikogo bardziej kompetentnego, aczkolwiek mój czas jest bardzo uszczuplony ostatnio ;/ Także na moją pomoc możesz liczyć :)]

    OdpowiedzUsuń
  3. [ 1. Pewnie, że chciałabym żeby to się odbyło. Zajebisty pomysł. <3
    2. Jak innym będzie pasować, w piątek powinnam być w domu i raczej nikt mnie wtedy ganiać nie będzie, z sobotą może być gorzej.
    3. Godzina tak jak innym. ]

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Jestem jak najbardziej chętna.
    2.Widzę, że większości pasuje 1.11, więc ja także postaram się dopasować.
    3. 19 jest dobra.
    4. Na razie pomysłów nie mam.
    5. Mogę jak najbardziej pomóc.

    OdpowiedzUsuń